Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Africa. Pozitie geografica.Limite.Relief




Scoala Generala Nr. 22, Timisoara
Profesor: Busuioc Adriana
Disciplina: Geografia Romaniei
Clasa a VII-a



PROIECT DE LECTIE
Data: 10.I.2011
Subiectul lecţiei: Africa. Poziţia geografică, limite şi relief
Tipul lectiei: mixtă



Unitatea de învatare: Africa
Scopul lecţiei : Dobândirea de cunoştinţe privind poziţia geografică, limitele şi relieful Africii
Loc de desfăşurare: Sala de clasă
Timp: 50 minute
Strategia didactica: inductivă, dirijată, frontală.

I. Competenţe generale:
- utilizarea termenilor geografici simpli în contexte cunoscute sau în contexte noi
- citirea corectă a denumirilor şi termenilor geografici din limbi străine
- transferarea elementelor din matematică în ştiinţe
- utilizarea sistemului de coordonate geografice în localizarea elementelor şi fenomenelorpe continente extraeuropene
- citirea corectă a hărţii şi utilizarea semnelor convenţionale

II. Competente specifice:
La sfârşitul activităţii didactice, elevii vor fi capabili :
-          să localizeze pe hartă Africa;
-          să indice limitele Africii;
-          să identifice punctele extreme ale continentului;
-          să enumere principalele elemente ale reliefului;
-          să indice la hartă formele de relief.


III. Resurse didactice :
  1. Resurse procedurale : conversaţia euristică, comparaţia, expunerea, demonstraţia, exemplificarea, lucru cu harta, manualul.
  2. Resurse materiale : harta fizică a lumii, manualul.






Timp

Evenimentele instruirii

Activitatea profesorului

Activitatea elevului

Strategii didactice

Evaluare

3’

Organizarea clasei

Se verifică prezenţa mijloacelor de învăţământ necesare lecţiei şi se notează absenţii.

Răspund cerinţelor

Observarea

Atenţionare

Aprecieri

15’

Verificarea cunoştiinţelor anterioare

Se face prin intrebari frontale adresate clasei de elevi referitoare la lecţia precedentă: China.


Unde este aşezată China?

Care sunt limitele ei? Identificaţi-le la hartă.

Ce tip de climă se întâlneşte în China?

Cer să identifice la hartă câteva forme de relief principale.

Ce tipuri de vegetaţie se întâlneşte în acestă zonă? Dar faună?

Daţi exemple de câteva oraşe.

Care sunt principalele resurse naturale?
.

Răspund la solicitare.











Se gândesc, răspund întrebărilor, lucrează cu harta.

Conversatia



Conversatia. Exercitiu geografic.

Conversaţia



Conversaţia.





Exerciţiu geografic.




Conversaţia.

Analiza raspunsurilor.


Stimularea elevilor.


Evaluarea rezultatelor învăţării.







Observarea comportamentului elevilor



Stimularea interesului elevilor pentru cunoaştere.

2’

Aprecieri cu privire la desfăşurarea activităţii

Apreciez răspunsurile date de clasă şi de caţiva elevi. Solicit aprecierile elevilor legate de modalitatea de desfăşurare a activităţii.

Apreciez modul în care au răspuns şi în care s-a realizat verificarea cunoştiinţelor.

Conversaţia

Observarea comportamentului elevilor.

2’

Pregătirea aperceptivă

 Am văzut că cea mai popuată ţară, China se află pe continentul Asia, care este cel mai mare; ştiţi care este cel de-al treilea continent ca mărime?

Răspund la solicitare.




 

Conversaţia euristica

Provocarea participării tuturor elevilor.


Analiza răspunsurilor.

25’

Dirijarea invatarii

Anunt titlul lecţiei noi, îl scriu pe tablă: Africa-Poziţie geografică, limite şi relief.


Observaţi harta fizică a lumii. Cum putem poziţiona Africa?
Notez pe tablă: Africa este situată aproape simetric faţă de Ecuator. Se întinde pe toate cele patru emisfere.

Scot un elev la tablă să indice punctele extreme ale Africii. Ceilalţi urmăresc harta din manual.

Stabilesc împreună cu elevii limitele, apoi le notez pe tablă:

Priviţi harta de la pagina 69, ce observaţi referitor la relief?



Împărţind Africa pe regiuni: est, sud, centrală, vest şi nord, stabilesc împreună cu elevii ce forme de relief întâlnim în fiecare regiune.

De altfel, îi scot la hartă pentru a indica pe hartă formele de relief.


Scriu în caiete titlul.




Observă harta şi răspund întrebării.

Notează în caiete.





Indică punctele la hartă.




Urmăresc harta şi identifică limitele.


Privesc harta şi răspund: predomină podişurile.


Cooperează, sunt atenţi, notează în caiete.

Conversaţia




Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta



Conversaţia


Conversaţia
Descoperirea
Comparaţia

Expunerea


Explicaţia



Explicaţia



Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta



Explicaţia
Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta

Observarea comportamentului elevilor.








Stimularea interesului elevilor pentru cunoaştere














Provoacă participarea tuturor elevilor şi determină să dialogheze, să se autoevalueze sau să evalueze răspunsul dat de alţi colegi.

2’

Realizarea feedback-ului

Invit elevii să localizeze la harta Africa, punctele extreme, limitele şi formele de relief principale.




Realizează, sintetizează, răspund

Exerciţii geografice

Stimularea participării elevilor, analiza răspunsurilor, aprecierea rezultatelor învăţării

1’

Precizarea activităţilor pe care elevii le vor desfăşura acasă.

Comunic sugestiile şi conţinuturile care vor fi parcurse spre studiu.

Ascultă şi notează.

Explicaţia

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu