Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Japonia- Proiect de lectie




Scoala Generala Nr. 22, Timisoara
Profesor: Busuioc Adriana
Disciplina: Geografia Romaniei
Clasa a VII-a



PROIECT DE LECTIE
Data: 22.XI.2010
Subiectul lectiei: Japonia
Tipul lectiei: mixtă



Unitatea de invatare: Asia de Est şi Sud-Est
Scopul lecţiei : Dobândirea de cunoştinţe privind limitele şi caracterele generale ale Japonia
Loc de desfasurare: Sală de clasă
Timp: 50 minute
Strategia didactica: inductivă, dirijată, frontală.

I. Competenţe generale:
- citirea corectă a denumirilor şi termenilor geografici din limbi străine
- prezentarea structurată a compnentelor geografice ale continentelor extraeuropene, a regiunilor şi ţărilor acestora
- identificarea principalelor elemente naturale şi socio-economice reprezentate pe hărţi ale continentelor extraeuropene
- utilizarea informaţiilor cu caracter geografic referitoare la continentele extraeuropene, la regiunile şi la ţările acestora, din baze de date accesibile prin internet
- aplicarea cunştinţelor şi deprinderilor învăţate

II. Competente specifice:
La sfârşitul activităţii didactice, elevii vor fi capabili :
-          să localizeze pe hartă Japonia;
-          să indice limitele Japoniei;
-          să enumere principalele elemente ale reliefului;
-          să specifice tipurile de climă existente;
-          sa exemplifice tipurile de vegetaţie şi faună, principalele oraşe, resurse naturale.


III. Resurse didactice :
  1. Resurse procedurale : conversaţia euristică, comparaţia, expunerea, demonstraţia, exemplificarea, lucru cu harta, manualul.
  2. Resurse materiale : harta fizică a lumii, manualul.






Timp

Evenimentele instruirii

Activitatea profesorului

Activitatea elevului

Strategii didactice

Evaluare

3’

Organizarea clasei

Se verifică prezenţa mijloacelor de învăţământ necesare lecţiei şi se notează absenţii.

Răspund cerinţelor

Observarea

Atenţionare

Aprecieri

15’

Verificarea cunoştiinţelor anterioare

Se face prin intrebari frontale adresate clasei de elevi referitoare la lecţia precedentă: India.

Cer să precizeze limitele Indiei, consultând şi harta fizică a lumii.

Daţă exemple de munţi din India

Care sunt principalele resurse care se găsesc în acestă ţară?

Daşi exemple de câteva obiective turistice.


Precizaţi clima Indiei.

Caracterizaţi clima.

Răspund la solicitare.


Analizează şi localizează limitele.

Răspund


Zahăr, minereuri de fier, bumbac, soia, aluminiu.


Taj Mahal



Se gândesc şi dau răspunsuri adecvate.

Conversatia



Conversatia. Exercitiu geografic.

Conversaţia



Conversaţia.





Exerciţiu geografic.




Conversaţia.

Analiza raspunsurilor.


Stimularea elevilor.


Evaluarea rezultatelor învăţării.







Observarea comportamentului elevilor



Stimularea interesului elevilor pentru cunoaştere.

2’

Aprecieri cu privire la desfăşurarea activităţii

Apreciez răspunsurile date de clasă şi de caţiva elevi. Solicit aprecierile elevilor legate de modalitatea de desfăşurare a activităţii.

Apreciez modul în care au răspuns şi în care s-a realizat verificarea cunoştiinţelor.

Conversaţia

Observarea comportamentului elevilor.

2’

Pregătirea aperceptivă


Se face o scurtă trecere de la India.
Fac referire la nume de maşini: Toyota.

 

Răspund la solicitare.




 

Conversaţia euristica

Provocarea participării tuturor elevilor.


Analiza răspunsurilor.

25’

Dirijarea invatarii

Anunt titlul lecţiei noi, îl scriu pe tablă.


Urmăriţi harta fizică a lumii. Ce puteţi sa-mi spuneţi despre poziţia geografică a Japoniei?

Notez pe tablă.
Japonia este formată din patru insule: Hokkaido, Honshu, Shikoku, Kyushu.

Priviţi hartă de la pagina 51, stabiliţi limitele Japoniei.

Le notez pe tablă: în nord Marea Ohotsk, în vest Marea Japoniei, Marea Chinei de Est, în sud şi în est Oceanul Pacific.

Îi pun să se uite pe hartă pentru a identifica relieful Japoniei.
Notez pe tablă munţii, dealurile şi câmpiile litorale.

Stabilim împreună tipurile de climă ce se întâlnesc aici, şi hodrografia. Apoi notez pe tablă.

Pentru a stabili vegetaţia şi fauna solicit ajutorul lor, oferindu-le şi câteva imagini pentru a le fi mai uşoară identificarea tipurilor.

Le spun câteva cuvinte despre populaţia Japoniei, principalele oraşe şi capitala. De altfel le prezint şi câteva imagini.

Priviţi harta principalelor resurse economice din manual şi urmârind simbolurile să stabilim principalele activităţi industriale, agricultura.

Le prezint câteva imagini cu principalele obiective turistice.

Scriu în caiete titlul.


Este situată în estul Asiei.



Notează în caiete.





Observă harta şi stabilesc limitele.


Notează în caiete.




Se uită pe hartă şi stabilesc formele de relief ale Japoniei.




Notează în caiete.



Observă imaginile şi stabilesc vegetaţia şi fauna.



Ascultă cu atenţie şi notează.





Observă harta şi cu ajutorul simbolurilor stabilesc principalele resurse.

Sunt atenţi şi reţin.

Conversaţia




Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta



Conversaţia


Conversaţia
Descoperirea
Comparaţia

Expunerea


Explicaţia



Explicaţia



Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta









Explicaţia














Dialogul
Observarea
Lucrul cu harta

Observarea comportamentului elevilor.








Stimularea interesului elevilor pentru cunoaştere














Provoacă participarea tuturor elevilor şi determină să dialogheze, să se autoevalueze sau să evalueze răspunsul dat de alţi colegi.

2’

Realizarea feedback-ului

Invit elevii să localizeze la harta Japonia, cîteva forme de relief, să enumere câteva caractere generale ale ţării.

Realizează, sintetizează, răspund

Exerciţii geografice

Stimularea participării elevilor, analiza răspunsurilor, aprecierea rezultatelor învăţării

1’

Precizarea activităţilor pe care elevii le vor desfăşura acasă.

Comunic sugestiile şi conţinuturile care vor fi parcurse spre studiu.

Ascultă şi notează.

Explicaţia

 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu